12 februára 2016

Zamilované dolky

Keďže sa nám blíži Valentín, mám tu pre vás takú malú inšpiráciu, ako si ho spríjemniť so svojimi milovanými a to aj bez výčitiek. :) Ja som si už vo štvrtok spravila takého predčasného a ako prekvapčo som spravila zdravé lievance bez oleja a chutili naozaj skvelo, do večera boli všetky preč. Je to naozaj vďačné jedlo, podobne ako palacinky- chutné, ľahké a lacné. 
Na prípravu lievancov budeme potrebovať:

 300 g polohrubej múky (najlepšie špaldovej)         
500 ml mlieka

2 vajcia

1 PL trstinového cukru

1/2 bal. prášku do pečiva

štipka soli


V nádobe rozmiešame spolu múku, cukor, štipku soli  prášok do pečiva, pridáme vajíčka (najlepšie je pridať najskôr žĺtko, bielko si zvlášť rozšľahať na sneh a následne ho tiež pridať do cesta). 

Cesto zamiešame ručným šľahačom. Nakoniec pridáme mlieko, poriadne zamiešame a necháme chvíľu stáť. Pripravíme si panvicu na lievance, necháme ju chvíľu rozohriať a môžeme začať kuchtiť. :) 

Olej som nepridala ani do cesta ani na panvicu, lievance som naukladala na seba na tanier a krásne zmäkli. Ak niekto predsa len potrebuje dať nejakú tú šťavu na panvicu, odporúčam potrieť ju maslom/ margarínom, lievance budú mať peknú zlatistú farbu. 

Potom už len podávať podľa vlastnej chuti- či s javorovým sirupom, džemom, medom, pre hriešnikov s nutelou, šľahačkou, ovocím... Sto ľudí, sto chutí, tak ja vám prajem, nech je tá vaša naozaj výborná. :) 

Moje lievance zdobil jahôdkový džem s jahodami.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára